Panasonic Lumix DMC-TZ8 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-TZ8 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

vincestickz 28-11-2013

Veel plezier gehad van deze camera. Mooie foto's en filmpjes. Makkelijk in gebruik. Na 2 jaar gebruik (niet intensief) crasht de camera en geeft een focus error. Hij kan niet meer scherp stellen... Geen garantie meer. En dan is het over. Vind dat een camera wel langer mee moet kunnen gaan dan 2 jaar.. Geen Panasonic meer voor mij.

Mijn Whopper 19-09-2012

2 Jaar geleden kocht ik deze camera en was er heel tevreden mee. Maar helaas moet ik de "degelijkheid" drastisch terug schroeven. Precies aan het einde van de garantie kreeg ik bij het inzoomen een vlekje onder in het beeld. Dit bleek een stofje in het lenzenstelsel te zijn welk erin komt door het afsluiten van de camera dan blijft het stof achter de lamellen zitten en dan steeds verder in de camera komt. Helaas valt dit buiten de garantie omdat het probleem van buitenaf komt (volgens Panasonic). Dit blijkt een bekend probleem te zijn. (Google).
Helaas het is een fijne camera maar wel mijn laatste Panasonic.

g.b.m 30-01-2012

---------- update review 31-01-2012 ----------
Nu reeds een dik jaar de DMC-TZ8 in mijn bezit.En nog steeds in mijn nopjes ermee.Foto,s en filmpjes goed en scherp.Inmiddels de mogelijkheden van het toestel leren kennen.En gebruik nu de (A) stand automatich.Niet of nauwelijks meer.

---------- 1e review 12-10-2011 ----------
De Panasonic dmc-tz8 nu een half jaar in mijn bezit, en nog steeds zeer tevreden. Mijn schoonzus en een goede vriend zagen de mooie foto,s en beelden (film)die ik op vakantie met hun in (Spanje) maakte. en zijn nu ook in het bezit van een panasonic dmc-tz8. Groetjes gbm uit Roermond

Carolavb 29-01-2012

Geweldig toestel met een hele mooie lens! Foto's super scherp, zelfs in het donker. Enorm zoombereik en hierbij behoudt hij de kwaliteit. Vergeleken met foto's van reisgenoten met een spiegelreflex camera waren mijn foto's 9 van de 10x een stuk mooier qua kleur en scherpte. Nu zelf in het bezit van een spiegelreflex maar tot nu toe maakt deze compact camera nog steeds de mooiste foto's. Een absolute aanrader!

Ton F. 09-09-2011

maakt superscherpe foto's. ook bij weinig licht. het menu is erg makkelijk. het zoombereik is gigantisch. prima camera met veel instelmogelijkheden en toch makkelijk mee te nemen.

delfsail 2009 03-07-2011

ik ben zeer tevreden met deze camera ,je kunt er ook leuke 'fimpjes mee maken , 1 nadeel ondervondt ik tijdens de vliegshow in oostwold(gr)vliegtuigen in de lucht fotograferen kon dit niet goed zien dan mis je toch het kleine oog op de camera,een tip koop zo'n hardcase tasje van lumix.

g.b.m te Rmd 24-06-2011

Ben een tevreden koper van de dmc tz8 camera,foto,s zeer goed en scherp zelfs de film mode uitstekende beelden (verbaasde mij hoe duidelijk en scherp de beelden waren.)Eerst overwogen een videocamera te kopen. Maar nu niet meer,eindelijk iets gekocht waar ik met 100 procent plezier aan terug denk.

Harweg 12-06-2011

Ik heb dit toestel in december gekocht bij elektro Tummers in Echt, dit alvast om er voor mijn vakantie na Indonesië er al een beetje mee overweg te kunnen. Het toestel maakte mooie foto's en ik ging 01-05-2011 met frisse moed op vakantie, echter na 1 week in Indonesië te zijn gaf het toestel plotseling aan niet op de batterij te werken, ik had 2 orginele Lumix accu's bij me, het toestel werkte op beide niet. Na met het toestel terug te zijn gegaan naar de winkel omdat ik nog garantie had, werd het toestel opgestuurd na Panasonic, daar werd toen gezegd dat er vocht in zat, en omdat ik er niet mee in de regen of in het water mee had gezeten en het toestel elke keer in een hoesje had gedaan, kon dit ook komen door de hogere vochtigheidsgraad in dat land. Dus vanuit een auto met airco na buiten waar het warm is en dus condens kon optreden. Volgens mijn simpele gedachten moet een toestel daar toch wel tegen kunnen. Anders zou je dit toestel dus alleen nog maar mogen gebruiken in Nederlandse zomers van zo'n 25 graden. Dit lijkt mij niet logisch.Deze foto's waren mij veel waard daar mijn vader die na de oorlog zelf in Indonesië was geweest van te voren zei dat ik die reis moest maken, tijdens mijn vakantie daar is overleden. dus de foto's hadden een extra betekenis voor mij. Elektro Tummers kan aan de reactie van Panasonic niets doen, maar Panasonic schandalig wat een service en garantie betekent dus niks bij hun.

patbar 07-02-2011

Ik ben zeer teleurgesteld in dit toestel. Ik hoop dat ik m nog terug kan brengen en mn geld terug krijg. Heb nog geen enkele mooie foto kunnen maken met dit toestel. De foto's zijn allemaal wazig. Ik verwachtte veel van de 12x zoom, maar ook dan wazige foto's. Misschien doe ik iets verkeerd, maar dat lijkt me bijna onmogelijk in de automatische stand.

Nirus 11-01-2011

Heb het toestel gekocht vanwege dat ik een toestel wilde dat s'avonds met flits goede foto's gemaakt konden worden en volgens de consumentenbond en kieskeurig en de duitse website video und bild moest dit kunnen met dit toestel hij had goede cijfers voor de kwaliteit van foto's dus toestel opgehaald bij Bcc maar wat een teleurstelling wat een slechte foto's in vergelijking met mijn oude Sony cybershot DSC-N2 van 2007 die scoorde veel betere foto's en dus hou ik voorlopig mijn Sony tot er echt betere fototoestellen komen die wel s'avonds met flits goede
foto's maken en heb ik dus snel de Panasonic TZ 8 teruggebracht naa BCC

theovandeijl 11-01-2011

Een heel fijne camera. Hij maakt fantastische foto's, zeker als ik die vergelijk met de Kodak m341, die ik eerst had. Zelfs met het inzoomen blijven de foto's heel erg duidelijk. Heb nu ongeveer 500 gemaakt en er zijn maar een paar een beetje wazig. In de automatische stand is het verbluffend wat een kiekjes je krijgt. Handmatig ben nog aan het oefenen, maar het gaat steeds beter. Het inzoomen is geweldig. Ik had nooit gedacht, dat je zo alles dichtbij krijgt.

don_homer 28-12-2010

tot nu toe ben ik erg tevreden met de camera. Had hem gekocht omdat hij als beste was getest door een blad/site. Verder heeft hij veel mogelijkheden zoals diafragmakeuze en sluitertijd zelf instellen. Tot nu toe heb ik alleen de automatisch stand gebruikt en die werkt goed. Ook filmpjes gaan goed. Kwaliteit is mooi, de flits maakt het echter niet altijd mooier en hij pakt in de automatisch stand altijd de flits. Minpuntje is misschien dat je de flits niet kan instellen, maar welke camera wel..? Gelukkig kan je de flits wel gemakkelijk manueel aan en uitzetten.

Mijn vorige camera was trouwens de Fujifilm F30 (bleek niet zo degelijk) die ook erg goed was, maar hij doet qua kwaliteit hier nog een schepje bovenop en kan sowieso veel verder inzoomen.

Over de degelijkheid kan ik helaas nog niks zeggen. Hij is (gelukkig) nog niet gevallen en er is nog niks mis mee geweest.

v.W 12-11-2010

Zeer goede camera,eenvoudig in gebruik nu ongeveer 300 foto's mee gemaakt binnen en buiten en heel tevreden,prachtige foto's ,deze Panasonic DMC-TZ8 is zeker een aanrader,zeer snelle en prima levering van de webwinkel Foto Klein met een gratis foto boek ter waarde van 29.99 euro,deze webwinkel is zeker aantebevelen,in een woord prima camera voor een zeer goede prijs in zijn klasse.

Loinz 22-10-2010

Ik heb de camera een paar weken in bezit. Tijdens de laatste vakantie echt intensief gebruikt.

De kwaliteit van de foto's is aanzienlijk beter dan mijn oude Canan Ixus IS850 (Amerikaans model) welke het begaf. De kleuren zijn prachtig

Bij weinig licht maakt hij ook nog mooie foto's alleen bij de i-auto stand bij weinig licht wordt hij af en toe korreliger of pakt hij niet automatisch de juiste scene. Maar al met al kun je met de automatische stand prachtige foto's maken en dezelfde foto's bij weinig licht waren bij de Canon totaal niet bruikbaar of gewoon wazig.

Het zoomen is fantastisch. Zelfs volledig ingezoomd maak je uit de hand scherpe foto's.

Verder zitten er voldoende functies op en de filmpjes zijn van voldoende kwaliteit al heb ik daarvoor geen referentiemateriaal. Je kunt wel maar 15 min filmen op HD kwaliteit (ook al heb je meer geheugen beschikbaar), maar dat is normaal gesproken voldoende.

Over degelijkheid doe ik geen uitspraak, hij voelt goed aan.

Olga86 01-10-2010

Deze camera heb ik in juni 2010 gekocht. In augustus 2010 ging ik op reis voor 4.5 maanden. De eerste maand deed mijn camera het perfect. Ik was er zeer tevreden over. Hij maakt prachtige foto´s, het scherm is goed, ook het gebruiksgemak is prima. Wat ik vooral een voordeel vond is de zoomfunctie.

Helaas ben ik inmiddels een stuk minder tevreden over deze camera. Nadat ik deze camera een maand in gebruik had, stopte hij ermee. Ik kreeg de melding ´systeemfout (focus)´. Het lenshuis gaat niet meer goed dicht en de camera kan niet meer scherpstellen. Dit al na een maand!! Mijn moeder heeft in februari 2010 de Panaconic DMC TZ7 gekocht. Bij haar gaf hij na een week al kuren, maar vervolgens deed hij het weer. Echter, toen zij in juli weer op vakantie ging, stopte ook haar camera er volledig mee.

Na telefonisch contact met Panasonic werd ons verteld dat we ´toevallig´ heel veel pech hadden. Dit lijkt mij echter onzin want gisteren was ik mee met een tour en tijdens dit tripje stopte een Panasonic TZ 6 van een reisgenoot ermee. Ook een fout met de focus. Dit lijkt mij echt geen toeval meer! Koop geen Panasonic uit de Lumix traveller serie!

Mijn Whopper 22-09-2010

Een fijne camera met een perfecte beeld kwaliteit. Zelfs foto's in gebouwen waar je niet mag flitsen werk de stabilisator heel mooi en geeft prima scherpe foto's. De diverse instellingen zoals, sluitertijden en diafragma voorkeuze werken heel eenvoudig. Ben zeer tevreden over de camera. Toch 1 min puntje en wel, jammer dat de gehele gebruiksaanwijzing in dvd staat, als je deze wilt printen heb je ca. 90 pagina's nodig.

Pierre1001010 20-09-2010

Prima toestel. net als degene die ik ervoor had, de US versie van de TZ5, uitstekende fotos bij weinig licht vergeleken met andere compact cameras. past in broek of binnenzak. genoeg scene selections. Filmen heeft een voor- en nadeel tov de TZ5: Hij produceert mov-format dat meteen draait in Quicktime, de TZ5 produceert iets als AVCH-lite, misschien wel HD, maar vreselijk onhandig omdat weinig andere PC's of apparaten het herkennen. TZ5 heeft daarentegen wel een directe "film" knop waar je bij de TZ8 aan je wieltje moet frutten. Ook laat de TZ8 niet default zien of je al aan het filmen bent of niet... maar dat zijn kleinigheidjes. Ik ben liever in staat het filmformaat makkelijk met vrienden of familie te delen. Batterij laadt lekker snel op.

Spanky60 25-08-2010

Perfecte camera in gebruik.
In auto stand altijd goede foto.
Zoom werkt perfect en foto blijft scherp door beeldstabilisatie.
Deze camera maakt foto's maken nog leuker, niet nadenken en toch de mooiste foto's.

plaatjesmakert 20-08-2010

In de vakantie ging mijn trouwe Canon Digital IXUS 850IS kapot. Jammerrr... Maar daarvoor in de plaats deze Panasonic gekocht.
Deze camera kan veel meer en doet het nog veel beter ook dan de Canon. Hoewel ik de bediening van de Canon makkelijker vond.

Vergeleken met mijn Olympus digitale spiegelreflex met 300mm objectief maakt de Panasonic in 12x zoom (optisch) haast nog scherpere foto's.
De digitale zoom (tot 124x!) i.c.m. de stabilisatie geeft verrassend goede resultaten.

De bediening is eenvoudig. Nadeel is dat de programma keuzeknop makkelijk verdraaid. Moet steeds goed opletten of ik niet per ongeluk in een ander programma zit.

Verder een heerlijke camera om altijd bij je te hebben.

Bram111 19-08-2010

Omdat mijn oude camera niet meer voldeed was ik op zoek naar een nieuwe. Getwijfeld of ik een spiegelreflex moest gaan kopen, maar zo ontzettend ben ik ook niet foto's maken bezig. Ook de FZ?38 vana panasonic viel af. Het grootste voordeel ten opzicht van van de TZ8 is de zoom, en 12x vind ik meer dan genoeg.

Ik ben erg blij met de aanschaf. Hij maakt erg mooie foto's en is zeer praktisch in gebruik. Het leuke vind ik dat je zowel zelf veel kan instellen (diafragma, sluitertijd enz..), maar dat de automatische stand ook goed.

Callippo 10-08-2010

Erg fijne camera!
Een enorme vooruitgang tov mijn Lumix TZ-2.

+ Eenvoudig in gebruik, maakt goede foto's en zeker ook goede filmpjes. Voor iemand die, zoals ik, niet teveel wil nadenken over technische instellingen, is het een ideale camera.

- Zoomen tijdens het filmen gaat relatief langzaam over de eerste 2x zoom.
+ Goede beeldstabilisatie, zodat je tijdens het filmen kunt lopen zonder storende trillingen (als je niet ingezoomd hebt)

+ Flits werkt ook goed, de sterkte van de flits wordt aangepast aan de afstand, zodat je geen fel-overbelichte foto's hebt bij onderwerpen dichtbij.

Al met al een aanrader voor iemand die een fijne compactcamera zoekt met goede videofunctie.

luc67 14-05-2010

Was aan twijfelen voor een canon of panasonic.
Omdat mijn LCD TV ook een panasonic is heb ik een "panasonic DMC TZ8" gekocht. Is een prachtig toestel,redelijk compact met een super zoomlens. Gebruiksgemak is zeker een pluspunt. Ik was aan twijfelen om nog een iets compacter toestel te kopen van panasonic,omdat ik maar een gelegenheids fotograaf ben.
Maar heb mij toch laten verleiden door de lens en toestel kan toch nog in de broekszak meegenomen worden. De TZ10 is zelfde toestel enkel GPS is een meerwaarde. 100 euro is wel veel verschil voor deze optie, is enkel de plaats die aan de foto wordt toegevoegd.

martin1955 20-04-2010

Heb de TZ-8 binnengekregen. Als opvolger van mijn stukgevallen TZ-6. Ben bekend met de werking en wat proefopnamen gemaakt. Was goed tevreden over de TZ-6, maar de kwaliteit van deze camera liegt er niet om. De sd-kart in een hd-tv gestopt en de beelden waren geweldig scherp. De kleuren zijn wat aan de verzadigde kant, maar de meeste mensen zullen dat wel als prettig ervaren.Ook flitsfoto's zijn goed belicht. De extra keuze in het menu betreffende diafragma, sluitertijd en manuel keuze zijn perfect. Kortom, geen spijt van deze aankoop. Volgende keer een wat uitgebreider rapport.